Według statystyk, z hemoroidami na różnym etapie życia może zmagać się nawet 30% Polaków! Niestety, dla wielu z nich jest to choroba wstydliwa – próbują leczyć się na własną rękę, przez co często ma charakter nawrotowy. Tymczasem współczesna medycyna zna wiele skutecznych metod leczenia hemoroidów. Jedną z nich jest metoda Barrona, z której skorzystać można w Ober Clinic.

Hemoroidy, zwane również żylakami odbytu, to normalne struktury anatomiczne znajdujące się w kanale odbytu każdego człowieka. Podczas wypróżniania rozszerzają się i kurczą, nie sprawiając żadnych kłopotów. Problem zaczyna się wówczas, gdy na skutek różnych czynników hemoroidy ulegają rozciągnięciu i nabrzmieniu, przez co uciskają otaczające nerwy, powodując dyskomfort, swędzenie i ból, czasem nawet krwawienie z okolic odbytu. Do czynników, które mogą być przyczyną rozrostu hemoroidów zalicza się siedzący tryb życia, otyłość, skłonność do zaparć, noszenie obcisłej bielizny z tworzyw sztucznych, podrażnianie skóry nieodpowiednimi środkami myjącymi, a także ciąża. Niestety, dla wielu osób hemoroidy są schorzeniem wstydliwym i próbują leczyć je na własną rękę. Tymczasem mają one charakter nawracający, więc warto poszukać specjalistycznej pomocy.

Metoda Barrona – na czym polega?

Jedną z najskuteczniejszych, a zarazem najmniej inwazyjnych metod leczenia hemoroidów jest metoda Barrona. Polega ona na nałożeniu na podstawę hemoroidu specjalnej gumowej opaski. Uciska ona na hemoroida, powodując jego niedokrwienie – w efekcie, w ciągu 7-10 dni ulega on obumarciu i samoistnie odpada. W większości przypadków metodzie Barrona towarzyszy fotokoagulacja, czyli naświetlenie hemoroida promieniowaniem emitowanym przez laser. Powoduje to uszkodzenie tkanek tworzących hemoroida oraz ich stopniowe obumieranie.

Leczenie hemoroidów z wykorzystaniem metody Barrona w Ober Clinic za każdym razem przeprowadza doświadczony lekarz proktolog. Opaskę nakłada się przy pomocy specjalnego aplikatora – pacjent może odczuwać w tym czasie lekki dyskomfort, który utrzymuje się przez około godzinę po zabiegu. Jeśli pacjent jest bardzo wrażliwy na ból, można zastosować znieczulenie miejscowe.

Metoda Barrona niesie ze sobą wiele korzyści dla pacjenta. Zabieg wykonuje się w trybie ambulatoryjnym, zaraz po nim można wrócić do normalnych aktywności. W porównaniu do innych metod leczenia hemoroidów, cechuje się też wysoką skutecznością i mniejszym ryzykiem wystąpienia powikłań np. w postaci infekcji bakteryjnych.

Wszystkich pacjentów borykających się z hemoroidami zapraszamy do kontaktu z naszą rejestracją -> https://oberclinic.pl/kontakt/. Zapewniamy opiekę doświadczonych proktologów, indywidualne podejście oraz poszanowanie godności i intymności wszystkich pacjentów!